آمار بازدید
 بازدید این صفحه : 159
 بازدید امروز : 3906
 کل بازدید : 45390382
 بازدیدکنندگان آنلاين : 25
 زمان بازدید : 0/2969
  • برگزاری کارگاه آموزشی کنترل خشم و استرس
    هدف از کنترل خشم و استرس این است که افراد یاد بگیرند خشم و استرس خود را کنترل کنند تا هنگام عصبانیت و موقعیت های پر تنش چیزی نگویند یا کاری انجام ندهند که برای خود و دیگران مشکل و دردسر ایجاد کند.

  • سرپرست شبکه بهداشت و درمان جغتای منصوب شد/ قدردانی از خدمات دکتر روستازاده
    با حکم دکتر مسلم رئیس دانشگاه، مهندس حسین زرقانی به عنوان سرپرست شبکه بهداشت و درمان جغتای منصوب شد و از تلاش ها و خدمات دکتر عاطفه روستا زاده در مدت تصدی مسئولیت قدردانی کرد.

  • کارگاه کنترل عفونت در بیمارستان جغتای برگزار گردید.
    .

  • نصب و راه اندازی دستگاه اتوکلاو تمام اتوماتیک بیمارستان ولی عصر(عج) جغتای
    اتوکلاو به عنوان یک روش برای استریل نمودن ابزار جراحی ، تشخیصی ، پانسمان، بخیه و تجهیزات و وسایلی که در بخش های مختلف مورد استفاده قرار میگیرند به کار می رود که به عنوان یکی از بهترین روش های استریل در دنیا مورد استفاده و مورد تأیید است.

  • برگزاری کارگاه آموزشی انتوباسیون در بیمارستان ولی عصر(عج) جغتای
    کارگاه انتوباسیون با هدف افزایش مهارت انتوباسیون و جلوگیری از صدمه به راه های هوایی برگزار گردید.

لنژری

نام واحد:     لندری(رختشوریخانه)

مسئول واحد:  امیر پرکند

همانطور که کار برای سلامت و احساس راحتی افراد مفید است تحت شرایطی نیز می تواند برای سلامتی اثرات سوء داشته باشد از آنجایی که افراد شاغل در بخشهای درمانی بیشتر از سایرین در معرض بیماریها قرار دارند لذا در صورت عدم رعایت بهداشت محیط در بیمارستان ، بیشتر از دیگران آسیب دیده و بیمار میشوند و از طرف دیگر وضعیت سلامتی شخص نیز  بر کیفیت و کمیت کار تاثیر میگذارد. مبتلایان به بیماریهای واگیر در صورت عدم رعایت مسایل بهداشتی علاوه بر به خطر انداختن جان خود ، سایر همکاران یا افراد جامعه را نیز در معرض خطر قرار میدهند. افرادی که می خواهند در محیطهای در معرض خطر مانند بیمارستانها ، کلینیکهای تزریق و پانسمان مشغول بکار شوند (بخصوص افرادی که نظافت آن محیط ها را بر عهده دارند) بایستی از نظر آگاهی و توانایی عملی به حدی برسند که نه تنها خود بیمار نشوند بلکه بتوانند با نظافت صحیح و رعایت کلیه مسایل مربوط از سرایت بیماریها جلوگیری نمایند چرا که بدیهی است بازده یک فرد سالم بیشتر از یک فرد نا سالم است .

رختشویخانه از بخش‌های مهم بیمارستان است که از نظر بهداشتی و انتشار عفونت اهمیت زیادی دارد.اگر چه ملحفه والبسه آلوده در مراکز بهداشتی درمانی می تواند بعنوان منبعی از میکروارگانیسم های پاتوژن باشداما گزارش تعدادموارد بیماریهای ناشی از مراقبتهای بهداشتی در ارتباط با منسوجات آلوده بسیار کم بوده با این وجود خطر انتقال بیمار ی از طریق لباسهای آلوده در طول فرایند شستشو نبایستی نادیده گرفته شود

رختشویخانه بیمارستان باید در محل مناسبی قرار داشته و مجهز به کلیه ماشین آلات لباسشویی،خشک کن واتوکشی باشد.ضمنا محل لوازم آلوده و شسته شده باید از یکدیگر کاملا مجزا باشندتاامکان مخلوط شدن آنهاوآلودگی ثانوی وجود نداشته باشد. نور،تهویه،حرارت و رطوبت این قسمت باید مناسب باشد.

شرح وظایف واحد رختشویخانه (لا ندری ) :

  1. جمع آوری لباس ها و ملحفه هاي کثیف
  2. تفکیک لباس ها و ملحفه
  3. روشهای اجرایی خاص برای جابجایی لباس ها و ملحفه های  آغشته به مواد آلوده، خطرناک یا مایعات بدن و رعایت موازین کنترل عفونت در حين کار با لباس ها و ملحفه های آلوده
  4. کاربرد صحیح مواد شوینده و گندزدا دررختشویخانه
  5. شستن، خشک کردن، دوخت و رفوي لباس ها و ملحفه ها
  6. برنامه کنترل کیفیت شامل اندازه گیری درجه حرارت آب
  7. ذخیره، توزیع و تحویل لباس ها و ملحفه هاي تمیز
  8. تامین مواد شوینده
  9. برنامه سرویس و خدمات  نگهداری ماشین های رختشویی وخشک کن های موجود شامل  قطعات مورد معاینه در طی سرویس و خدمات دوره ای دستگاهها
  10. کنترل رعایت الزامات و استانداردهای بخش

 

این واحد دارای فضایی به شرح زیر می باشد :

  1. اتاق استوک (اتاق ملحفه و البسه ی تمیز )
  2. اتاق RESTپرسنل                                          
  3. اتاق تیشوخانه  
  4. سرویس بهداشتی و حمام 
  5. خیاط خانه
  6. اتاق نگهداری مواد شوینده                        

دستگاه های موجود در واحد لاندری :

  1. دستگاه لباس شویی عفونی
  2. دستگاه های لباس شویی غیر عفونی
  3. دستگاه  اتو پرس

منو اصلی
اوقات شرعی