- بازديدکنندگان آنلاين29
- بازديد کنندگان اين صفحه683
- بازديدکنندگان امروز6265
- کل بازديدکنندگان66455646
- تاریخ آخرین بروز رسانی: شنبه ٢٠ خرداد ١٤٠٢
سبزوار - خیابان اسدآبادی
آدرس اینترنتی:hh.medsab.ac.ir
تلفن: 44011600
واحد مددکاری بیمارستان با هدف کمک به بیمار و خانواده آنان و با تکیه بر توانایی ها و استفاده از منابع موجود با رعایت اصل رازداری حرفه ای برای حل مشکل یا رفع نیاز مددجویان اقدام کرده تا مددجویان به استقلال نسبی و رضایت خاطر دست پیدا کنند. فعالیتهای واحد : 1- مراجعه روزانه به بخش ها و اوژانس بیمارستان با هدف موردیابی و پیگیری های لازم 2- برقراری ارتباط حرفه ای با بیماران و همراهان وی وارائه خدمات مشاوره ای به آنان به منظور کاهش اضطراب و دریافت اطلاعات لازم در مورد مشکلات اجتماعی و خانوادگی آنها (تعامل با بیمار و خانواده) 3- هماهنگی با تیم درمان در خصوص رفع مشکلات بیماران مراجعه کننده و یا همراهان آنان (تعامل با اعضای درمان) 4- ارائه خدمات مشاوره، ارجاع و پیگیری امور بیمه ای بیماران سرپایی و بستری (تعامل با بیمه خدمات درمانی، تأمین اجتماعی، کمیته امداد روستایی و...) 5- راهنمایی و معرفی بیماران و خانواده آنان جهت استفاده از امکانات پزشکی و توانبخشی و حمایتی سایر مراکز با در نظر گرفتن محل سکونت آنها (تعامل با بیمارستانها، مراکز بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی (ره) و ...) 6- پیگیری پرونده بیماران بستری که فاقد بضاعت مالی، بیمه و یا بدون همراه و یا ارجاعی از مقام قضایی باشند. 7- ارزیابی روانی- اجتماعی بیمار از طریق ارتباط و مصاحبه با بیمار و خانواده با رعایت اصل رازداری حرفه ای (ثبت در فرم های ارزیابی مددکاری اجتماعی) 8- برقراری ارتباط با سایر موسسات درمانی، بهداشتی، آموزشی، اجتماعی و حمایتی جهت استفاده از امکانات و تسهیلات آنان به منظور رفع نیازمندی های بیماران و خانواده آنها 9- مساعدت مالی و ثبت در سیستم HIS برای بیمارانی که جهت پرداخت هزینه های بیمارستانفاقد بضاعت مالی می باشند 10- مصاحبه با بیماران و خانواده به منظور افزایش آگاهی و جلب همکاری آنان در پیشبرد روند درمان 11- ایفای نقش های رابط به منظور تقویت ارتباط و هماهنگی تیم درمان با خانواده و سایر نهادهای اجتماعی 12- تهیه و ارائه گزارش از وضعیت اجتماعی، اقتصادی و خانوادگی مددجویان بر حسب درخواست مراجع قضایی، سازمان بهزیستی، کمیته امداد و غیره... 13- تعامل با سایر بیمارستانها دانشگاهی و مراکز غیر دانشگاهی جهت تعیین نوبت مشاوره و سایر خدمات پاراکلینیکی و اعلام وقت به بخش بستری و اعلام به خانواده جهت مراجعه و حضور و همراهی بیمار در ساعت مقرر 14- تعامل با کمیساریای سازمان ملل متحد و موسسه ایراک، اورژانس اجتماعی، زندان، دادسراها، کلانتری، پزشکی قانونی، کمیته امداد امام خمینی، بهزیستی، هلال احمر 15- پیگیری شناسائی و تعیین هویت بیماران مجهول الهویه و بی سرپرست (تعامل با کلانتری و دادسرای ویژه سرپرستی) 16- مکاتبه، مراجعه و ارسال مدارک به خیرین 17- پیگیری فرآیند ترخیص بیماران با تشخیص تیم درمان و آماده سازی بیماران جهت ترخیص از بیمارستان (مصاحبه و مذاکره با خانواده، اعلام ترخیص بیمار) 18- کمک در جهت رفع مشکلات موجود در خانواده بیمار و ایجاد زمینه پذیرش وی در کانون خانواده (خانواده هایی که از ترخیص بیمار خودداری کرده و به نوعی پاسخگوی تماسها و پیگیری مددکار نیستند) 19- بررسی وضعیت اقتصادی و مالی بیماران به منظور نظارت بر میزان پرداخت هزینه های درمانی (تعامل با خیرین، کمیته امداد، سازمان بهزیستی) 20- ثبت و ضبط اسناد و مدارک بیماران بستری بدون همراه و ارجاعی از مراجع قضایی 21- بررسی وضعیت اجتماعی، اقتصادی و خانوادگی بیمار و همکاری با تیم درمان جهت تشخیص لزوم نگهداری بیماران مزمن روان در بخش های نگهداری تحت پوشش سازمان بهزیستی (تعامل با مراکز نگهداری تحت پوشش بهزیستی) 22- آگاه سازی خانواده های متقاضی ترخیص یا رضایت شخصی جهت اطلاع از عواقب ترخیص بدون دستور پزشک معالج و قطع درمان و ارائه توصیه های لازم جهت لزوم پیگیری درمان در خارج از بیمارستان. 23- شناسایی منابع موجود درجامعه و بهره گیری از آن به نفع بیماران و خانواده آنان (تعامل با بهزیستی،خیرین، کمیته امداد و ...). 24- مستند سازی فعالیتها و مکاتبات 25- شرکت در جلسات و کمیته های بیمارستانی 26- بررسی موانع قانونی ترخیص بیماران (تعامل با اداره سرپرستی، دادسرا، کلانتری) 27- همکاری در جلب مشارکت موسسات و نهادهای مرتبط در خصوص دریافت خدمات بهداشتی درمانی و بهره گیری مناسب از آنان جهت حل مشکلات بیماران (تعامل با سازمان ها و ادارات بهزیستی، کمیته امداد، خیرین) 28- نظارت بر فرآیند ترخیص بیمار با بخشهای بستری جهت تحویل آنها به خانواده، سایر افراد حقیقی و حقوقی مجاز 29- ارائه نظرات و پیشنهادات جهت ارتقاء کیفی خدمات واحد مددکاری اجتماعی به مقام مافوق 30- شرکت فعال در جلسات هماهنگی متشکله در واحد مددکاری به منظور بررسی مشکلات موجود 31- ارائه گزارش های ماهانه و یا موردی مربوط به فعالیت های واحد مددکاری به مقام مافوق |