مرکز آموزشی درمانی امدادشهید بهشتی سبزوار
دفترچه ثبت فعالیت های کارآموزان
گروه ارتوپدی
دانشکده پزشکی
این قسمت توسط دانشجو تکمیل گردد.
نام کارآموز : ................................................. شماره دانشجویی: .................................................
تاریخ کار آموزی : ..... /..... / ..... تا ...../...../ ..... محل کارآموزی : بیمارستان..................
تاریخ تحویل دفترچه : ..................................................... ایمیل و شماره تماس کارآموز: .......................................
(کارآموزان موظفند دفترچه را در آخرین روز کارآموزی به کارشناس آموزش تحویل دهند)
این قسمت توسط مسئول آموزش کاراموزی تکمیل میگردد.
تاریخ : ..... / ..... / .....
تایید میگردد که خانم/آقای.......................کارآموز دوره پزشکی عمومی در برنامه های آموزشی بخش بالینی به طور کامل شرکت نموده و وظایف معین شده در دفترچه را انجام داده است.
خانم / آقای دکتر ........................................................
اهداف دفترچه ثبت فعالیت ها:
دفترچه ثبت فعالیت ها ، شناسنامه کاری دانشجو و گروه محسوب گردیده ، با اهداف زیر تهیه گردیده است :
1-جهت دهی به تلاش های یادگیری دانشجویان در جهت رسیدن به اهداف ضروری آموزش پزشکی عمومی
2- کمک به اساتید گروه در ارزیابی روند آموزشی کارآموز به منظور ارائه آموزش های تکمیلی در صورت عدم مراجعه مورد خاصی از بیماری
3- کمک به سیستم مدیریتی جهت ارزیابی برنامه آموزشی ، تعیین نقاط قوت و ضعف و منالع مورد نیاز
راهنما تکمیل دفترچه ثت فعالیت ها:
· دفترچه را درتمام مدت کارآموزی به همراه داشته و کلیه فعالیت های خود را در آن ثبت نمایید.
نکته مهم : تایید اطلاعات مربوط به کلیه فعالیت های عملی (به جز کلاس های تئوری) صرفا بلافاصله پس از انجام تمرین امکانپذیر بوده و به دلیل پیشگیری از ایجاد خطا ، تکمیل آن با تاخیر زمانی ممنوع می باشد.
· دفترچه را با نظم و دقت تکمیل نموده و در حفظ آن کوشا باشید.
· دفترچه را در آخرین روز دوره بالینی به مسئول کارآموزی تحویل دهید.
· موقع تحویل ، یک کپی از دفترچه را نزد خود نگهدارید.
برگ پایانی دفترچه در پایان دوره به دانشکده پزشکی تحویل خواهد شد.
ارزشیابی عملکرد بالینی کارآموزان به وسیله مقیاس دیداری
نمودار کیفیت عملکرد ( 10 به مثابه 100 )
عملکرد
|
معیار
|
نمره
|
بیش از حد انتظار
|
مراحل انجام فعالیت را به طور کامل ، با ترتیب صحیح ، دقیق و ماهرانه انجام می دهد.
|
>8
|
در حد انتظار
|
مراحل انجام فعالیت را به طور کامل و با ترتیب صحیح انجام می دهد.
|
5-8
|
کمتز از حد انتظار
|
بخشی از مراحل انجام فعالیت انجام نشود یا اشتباه انجام شود.
|
5>
|
رویکرد به شکایات شایع بخش
شکایات شایع بخش ارتوپدی
|
تعدا تمرین تحت نظارت
|
نام بیمار
|
تاریخ و مکان نظارت
|
تایید و ارزیابی کیفیت توسط استاد
|
درد ناشی از ترومای اندام
7 مورد
|
1
|
|
|
|
2
|
|
|
|
3
|
|
|
|
4
|
|
|
|
5
|
|
|
|
6
|
|
|
|
7
|
|
|
|
پارستزی اندام 2 مورد
|
1
|
|
|
|
2
|
|
|
|
کمردرد شامل موارد با یا بدون سیاتالژی 3 مورد
|
1
|
|
|
|
2
|
|
|
|
3
|
|
|
|
درد زمینه عفونت حاد موسکولواسکتال 2 مورد
|
1
|
|
|
|
2
|
|
|
|
تایید و ارزیابی انجام مراقبت از بیمار شامل شرح حال گیری،معاینه فیزیکی،تشخیص افتراقی،آموزش به بیمار و مراقبت پیشگیرانه توسط ناظر بلافاصله پس از انجام مراقبت تکمیل گردد. برقراری ارتباط،کسب اجازه و آموزش به بیمار الزامی است.
|
پروسیجرهای بالینی و معاینه فیزیکی اختصاصی
عنوان
|
نام بیمار
|
تاریخ و مکان نظارت
|
تایید و ارزیابی ناظر مستقیم
|
مهارت بیحرکت سازی اندام با آتل گچی یا بانداژ 3مورد
|
1
|
|
|
|
2
|
|
|
|
3
|
|
|
|
معاینه بیمار مبتلا به هرنی دیسکال(SLR، معاینه حسی،حرکتی ، رفلکس) 2مورد
|
1
|
|
|
|
2
|
|
|
|
معاینه بالینی زانو 3 مورد
|
1
|
|
|
|
2
|
|
|
|
3
|
|
|
|
معاینه مفصل هیپ نوزاد 2 مورد
|
1
|
|
|
|
2
|
|
|
|
معاینه عروقی عصبی اندامها 2 مورد
|
1
|
|
|
|
2
|
|
|
|
تایید و ارزیابی انجام مراقبت از بیمار شامل شرح حال گیری،معاینه فیزیکی،تشخیص افتراقی،آموزش به بیمار و مراقبت پیشگیرانه توسط ناظر بلافاصله پس از انجام مراقبت تکمیل گردد. برقراری ارتباط،کسب اجازه و آموزش به بیمار الزامی است.
|
سایر مهارت های بالینی
|
تعدا تمرین تحت نظارت
|
نام بیمار
|
تاریخ و مکان نظارت
|
تایید و ارزیابی کیفیت توسط استاد
|
شکستگی استخوانهای اندام 5 مورد
|
1
|
|
|
|
2
|
|
|
|
3
|
|
|
|
4
|
|
|
|
5
|
|
|
|
دررفتگی مفاصل اندام 3 مورد
|
1
|
|
|
|
2
|
|
|
|
3
|
|
|
|
شکستگی ستون فقرات 2 مورد
|
1
|
|
|
|
2
|
|
|
|
خونریزی اندامها 2 مورد
|
1
|
|
|
|
2
|
|
|
|
شکستگی استخوانهای اندام 5 مورد
|
1
|
|
|
|
2
|
|
|
|
3
|
|
|
|
4
|
|
|
|
5
|
|
|
|
عفونت 2 مورد
|
1
|
|
|
|
2
|
|
|
|
ترمبوآمبولی
|
1
|
|
|
|
کزاز و هاری
|
1
|
|
|
|
سفتی مفصل
|
1
|
|
|
|
سندرم کمپارتمان و کونترکچرولکمن
|
1
|
|
|
|
زخم بستر
|
1
|
|
|
|
2
|
|
|
|
تایید و ارزیابی انجام مراقبت از بیمار شامل شرح حال گیری،معاینه فیزیکی،تشخیص افتراقی،آموزش به بیمار و مراقبت پیشگیرانه توسط استاد نظارت کننده و یا براساس گواهی مکتوب توسط کارشناس آموزشی بخش تکمیل گردد.
|
لیست مهارتهای عملی کسب شده توسط کارآموز در Skill lab
|
|
تاریخ
|
مهارتهای بالینی درفتگی مادرزادی مفصل
|
تایید استاد
|
|
|
معاینه مفصل هیپ در نوزاد
|
|
|
|
کشش پوستی
|
|
|
|
آسپیراسیون زانو
|
|
|
|
اصوا گچ گیری و آتل گیری
|
|
|
|
کف پای صاف ، نرمال و cavusdeformity
|
|
|
|
|
|
نمره شما از نظر اخلاق اسلامی-اجرای آیین نامه رفتار و پوشش حرفه ای دانشجویان دانشکده های دانشگاه های علوم پزشکی کشور ( مصوب شورای فرهنگی وزرات متبوع )-تعهد به حرفه مقدس پزشکی ،نظم و انظباط در راند ها و جلسات آموزشی و مهارت های ارتباطی با در نظر گرفتن موارد چهارده گانه زیر محاسبه میشود.
1-تلاش جهت ارتقاء علمی منعکس در مطالعات انجام شده در مورد بیماران مربوطه،کنفرانس های علمی،سوالات مطرح شده و پاسخ های آن و انجام مسئولیت هایی که به عهده شما گذارده میشود.
|
2-شناخت کامل بیماران مربوطه و اشراف کامل بر وضعیت آنان و برمطالب مندرج در پرونده
|
3-شناخت کامل درمان و نوع داروهای بیمار و عوارض احتمالی آنها
|
4-ارتباط محرمانه با بیماران و ارج نهادن به جایگاه انسانی والای آنها درنزد خداوند و گوش کردن فعال
|
5-ارتباط محرمانه با کلیه پرسنل آموزشی،بهداتشی،درمانی (ارتباط بین فردی موثر)
|
6-همکاری گروهی موثر با دانشجویان و کارورزان
|
7-تحقیق فعال درمورد بیماری و caseهای مشابه بیمار مربوطه درمنابع و اینترنت
|
8-با درک این مفهوم که نجات یک انسان درپیشگاه خداوند به مثابه نجات همه انسان هاست و هرگونه خدمت علمی،عملی،اخلاقی،رفتاری، پیگرانه و راهنمایی به یک بیمار خدمت به همه بیماران است نشان دادن علمی اهمیت دادن به سرنوشت بیمار در بخش،با خدمت کردن به بیمار در بخش ، باخدمت کردن به بیماران به عنوان خط مقدم تیم درمانی از جمله با گرفتن V.S بیماران قبل از جلسه مورنینگ ، دقت کردن و گزارش تغییر قطر پاهای بیمار،بروز زخم بستر ،تغییر علامت ها ، شروع بروز عوارض ،تذکر در مورد شروع تغذیه بیماران، همکاری در آموزش بیماران
|
9-رعایت نظم و اجتناب از ایجادهرگونه اختلال درهنگام اجرای برنامه های آموزشی
|
10-داشتن رفتار حرفه ای مناسب و متناسب با منزلت دانشجویی
|
11-حفاظت و استفاده صحیح از امکانات ،تجهیزات و وسایل عمومی در اختیار
|
12-استفاده از لباس فرم تمیز،مرتب و مناسب در طول مدت دوره
|
13-تناسب ظاهر با شئونات اسلامی و عرف جامعه ی دانشگاهی
|
14-نصب کارت شناسایی ارائه شده از سوی معاونت آموزشی بر روی لباس فرم در طول مدت دوره
|
فعایت های علمی ارائه شده
ردیف
|
فعایت علمی/آموزشی انجام شده
|
موضوع
|
تایید و ارزشیابی ناظر
|
1
|
ارائه کنفرانس
|
|
|
2
|
تهیه پمفلت آموزشی/آموزش به بیمار/فیلم مهارتهای ارتباطی/فیلم از انجام پروسیجر/پوستر آموزشی.....
|
|
|
...
|
فعالیت پژوهشی
|
|
|
|