مرکز آموزشی درمانی امداد شهید بهشتی سبزوار
EDU:
مسئول: دکتر طهورا افشاری صالح
کارشناس EDU: هدی رجب زاده
دﻓﺘﺮﺗﻮﺳﻌﻪ ﺑﯿﻤﺎرﺳﺘﺎن: دﻓﺘﺮ ﺗﻮﺳﻌﻪ آﻣﻮزش در ﺑﯿﻤﺎرﺳﺘﺎنﻫﺎي آﻣﻮزشی دانشگاه ﻋﻠﻮم پزشکی و ﺧﺪﻣﺎت ﺑﻬﺪاشتی درمانی
ﺷﺮح وﻇﺎﯾﻒ دﻓﺎﺗﺮ ﺗﻮﺳﻌﻪ آﻣﻮزش در دانشکدهها و ﺑﯿﻤﺎرﺳﺘﺎنﻫﺎ
ﻣﺎده1.
وﻇﺎﯾﻒ کلی و ارﺗﺒﺎﻃﺎت سازمانی:
1-طراحی و ﺗﺪوﯾﻦ ﺳﺎﺧﺘﺎر سازمانی عملیاتی ﻣﻮرد ﻧﯿﺎز ﺑﺮاي ﺗﺤﻘﻖ ﺷﺮح وﻇﺎﯾﻒ و پیشنهاد ﺗﻌﺪاد و ﻣﺸﺨﺼﺎت اﻋﻀﺎي ﻫﯿﺎت علمی همکار و کارشناسان تمام وقت ﺑﻪ ﻣﻌﺎون آﻣﻮزشی دانشکده/ ﺑﯿﻤﺎرﺳﺘﺎن
2-ﺗﻌﺮﯾﻒ و راه اندازی واﺣﺪﻫﺎي ﻋﻤﻠﯿﺎتی ﻣﺮﺗﺒﻂ ﺑﺎ ﺷﺮح وﻇﺎﯾﻒ، ﻣﺎﻧﻨﺪ آﻣﻮزش مبتنی ﺑﺮ ﺟﺎﻣﻌﻪ و پاسخگو، ارزﺷﯿﺎبی و ﺳﺎﯾﺮ...
3-تدوین برنامه عملیاتی منطبق بر شرح وظایف مصوب و ارائه آن برای تصویب در شورای آموزشی دانشکده بیمارستان به صورت سالانه
4-ﺗﺪوﯾﻦ ﺷﯿﻮه ﻧﺎﻣﻪ ﺗﻌﺎﻣﻞ، همکاری و ارﺗﺒﺎﻃﺎت دﻓﺘﺮ ﺑﺎ ﻣﺮکز ﻣﻬﺎرتﻫﺎي بالینی دانشکده/ ﺑﯿﻤﺎرﺳﺘﺎن در ﺻﻮرت وﺟﻮد
5-ﺷﺮکت ﻣﺴﻮول دﻓﺘﺮ در ﺟﻠﺴﺎت ﺷﻮراي آموزشی دانشکده/ ﺑﯿﻤﺎرﺳﺘﺎن ﺑﺎ ﺣﻖ راي ﺑﻪ ﻋﻨﻮان ﻋﻀﻮ داﺋﻢ
6- ﺷﺮکت ﻣﺴﻮول دﻓﺘﺮ در ﺟﻠﺴﺎت ﺷﻮراي پژوهشی دانشکده/ ﺑﯿﻤﺎرﺳﺘﺎن (ﺑﻪ ﺻﻮرت ﺗﺮجیحی)
7-اراﺋﻪگزارش عملکرد ﺑﻪ ﻣﻌﺎوﻧﺖ آموزشی دانشکده/ ﺑﯿﻤﺎرﺳﺘﺎن ﺑﻪ ﺻﻮرت دوره اي
8- اراﺋﻪگزارش عملکرد ﺑﻪ ﻣﺮکز ﻣﻄﺎﻟﻌﺎت و ﺗﻮﺳﻌﻪ آﻣﻮزش ﻋﻠﻮم پزشکی دانشگاه ﺑﻪ ﺻﻮرت دوره ي
9-اﺟﺮاي اﻗﺪاﻣﺎت ﺧﺎرج از ﺷﺮح وﻇﺎﯾﻒ در ﺻﻮرت ﺗﺼﻮﯾﺐ در ﺷﻮراي دانشکده و ﻋﺪم ﺗﺪاﺧﻞ ﺑﺎ ﺷﺮح وﻇﺎﯾﻒ ﻣﺼﻮب
ﻣﺎده2.
وﻇﺎﯾﻒ اﺧﺘﺼﺎصی در ﺣﯿﻄﻪ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ رﯾﺰي درسی:
1-همکاری ﺑﺎ مرکز ﻣﻄﺎﻟﻌﺎت در طراحی نظام ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ های درسی ﺑﺮاي ﺑﺮﻧﺎﻣﻪﻫﺎي در ﺣﺎل اﺟﺮا
2-ﺗﺪوﯾﻦ ﺷﯿﻮهﻧﺎﻣﻪﻫﺎي ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪرﯾﺰي درسی و پایش نظارت بر اﺟﺮا
3-همکاری برای ارتقائ کیفیت آموزش های ارائه ﺷﺪه در کلیه عرصه های آﻣﻮزش
4-اراﺋﻪ ﻣﺸﺎوره و ﻣﺸﺎرکت در ﺗﺪوﯾﻦ و بازنگری برنامه های درسی
5-ﻧﻈﺎرت ﺑﺮ ﺑﻪ کار گیری شیوه نامه ها و اﺳﺘﻔﺎده از روشﻫﺎي یادگیری ﻓﻌﺎل در ﻋﺮﺻﻪﻫﺎي آﻣﻮزﺷی ﻣﺮﺗﺒﻂ، روشﻫﺎي ﯾﺎد دهی، یادگیری، ﺳﺎزﻣﺎﻧﺪهی ﻣﺤﺘﻮا، اﺳﺘﺮاﺗژيﻫﺎي آﻣﻮزﺷی، ﺗﺪوﯾﻦ ﻃﺮح دوره و ﻃﺮح درس درکﻠﯿﻪ ﻋﺮﺻﻪﻫﺎي آﻣﻮزﺷی، ارزشیابی و ...
اﻋﻢ از مرکز ﻣﻬﺎرت ﺑﺎﻟﯿﻨی، آﻣﻮزشﻫﺎي اراﺋﻪ ﺷﺪه در مرکز آﻣﻮزش ﻣﺠﺎزي، آﻣﻮزش ﻣﺪاوم و ...
ﻣﺎده3.
وﻇﺎﯾﻒ اﺧﺘﺼﺎﺻی در ﺣﯿﻄﻪ ﺗﻮاﻧﻤﻨﺪﺳﺎزي:
1-همکاری ﺑﺎ مرکز ﻣﻄﺎﻟﻌﺎت ﺑﺮاي طراحی ﺷﯿﻮهﻧﺎﻣﻪ اﺟﺮاي ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﺗﻮاﻧﻤﻨﺪﺳﺎزي آموزشی ﺷﺎﻣﻞ ﻧﯿﺎزسنجی، ﺑﺮﻧﺎﻣﻪرﯾﺰي و
اﺟﺮاي دوره ﺑﺮاي ردهﻫﺎي ﻣﺨﺘﻠﻒ اﻋﻀﺎي ﻫﯿﺎت علمی و ﻣﺪرﺳﯿﻦ ﻏﯿﺮﻫﯿﺎت علمی
2-همکاری ﺑﺎ مرکز ﻣﻄﺎﻟﻌﺎت ﺑﺮاي اﺟﺮاي ﺑﺮﻧﺎﻣﻪﻫﺎي ﺗﻮاﻧﻤﻨﺪﺳﺎزي آﻣﻮزشی ﺑﺮاي ردهﻫﺎي ﻣﺨﺘﻠﻒ اﻋﻀﺎي ﻫﯿﺎت علمی و
ﻣﺪرﺳﯿﻦ ﻏﯿﺮ ﻫﯿﺎت علمی
3-اراﺋﻪ ﻣﺸﺎورهﻫﺎي آﻣﻮزشی ﺑﻪ اﻋﻀﺎي ﻫﯿﺎت علمی
4-اﻧﺘﺸﺎررﺳﺎﻧﻪﻫﺎي ﻣﺮﺗﺒﻂ ﺑﺎ آﻣﻮزش پزشکی
ﻣﺎده4.
وﻇﺎﯾﻒ اﺧﺘﺼﺎصی در ﺣﯿﻄﻪ ﺳﻨﺠﺶ و ارزﯾﺎبی داﻧﺸﺠﻮ:
1-ﺗﺪوﯾﻦ و اﺟﺮاي ﺷﯿﻮهﻧﺎﻣﻪ اﺟﺮایی ارزﯾﺎبی داﻧﺸﺠﻮ
2-ﻣﺸﺎوره و ﻣﺸﺎرکت در ﻃﺮاحی اﺑﺰارﻫﺎي ارزﺷﯿﺎبی ﻧﻮﯾﻦ ﻣﺎﻧﻨﺪ پورﺗﻔﻮﻟﯿﻮ و ﻻگ ﺑﻮك
3-همکاری با مرکز ﻣﻄﺎﻟﻌﺎت در ﻧﻈﺎرت و اراﺋﻪ ﺑﺎزﺧﻮرد ﺑﺮ پیاده ﺳﺎزي ﺷﯿﻮهﻧﺎﻣﻪ اﺟﺮایی ارزﯾﺎبی داﻧﺸﺠﻮ
ﻣﺎده5.
وﻇﺎﯾﻒ اﺧﺘﺼﺎصی در ﺣﯿﻄﻪ ارزﺷﯿﺎبی اﺳﺘﺎد:
1-اﺟﺮاي ﻧﻈﺎم ﺟﺎﻣﻊ ارزﺷﯿﺎبی اﺳﺘﺎد
2-ﻧﻈﺎرت و پیگیری ﺗﺎﺛﯿﺮ اﺟﺮاي ارزﺷﯿﺎبی اﺳﺘﺎد ﺑﺮ ارﺗﻘﺎي عملکرد آﻣﻮزشی
ﻣﺎده6.
وﻇﺎﯾﻒ اﺧﺘﺼﺎصی در ﺣﯿﻄﻪ ارزﺷﯿﺎبی ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ:
1-همکاری درﻃﺮاحی ﻧﻈﺎم ﺟﺎﻣﻊ ارزﺷﯿﺎبی ﺑﺮﻧﺎﻣﻪﻫﺎي آﻣﻮزشی
2-اراﺋﻪ ﻣﺸﺎوره در زﻣﯿﻨﻪ ارزﺷﯿﺎبی ﺑﺮﻧﺎﻣﻪﻫﺎي آﻣﻮزشی، چگونگی اﺟﺮا و ﻧﻈﺎرت ﺑﺮ اﺟﺮاي آن
3-همکاری و ﻣﺸﺎوره دراﺟﺮاي اﻋﺘﺒﺎرﺑﺨشی (ﺑﺮﻧﺎﻣﻪاي، ﻣﻮﺳﺴﻪاي و ﺑﯿﻤﺎرﺳﺘﺎنی)
ﻣﺎده7.
وﻇﺎﯾﻒ اﺧﺘﺼﺎصی در ﺣﯿﻄﻪ پژوﻫﺶ در آﻣﻮزش، داﻧﺶ پژوهی و ﻃﺮحﻫﺎي ﻧﻮآوراﻧﻪ آﻣﻮزشی:
1- همکاری ﺑﺎ ﻣﺮکز ﻣﻄﺎﻟﻌﺎت درﺗﺪوﯾﻦ ﺷﯿﻮهﻧﺎﻣﻪ ﺑﺮاي ﻃﺮحﻫﺎي ﺗﻮﺳﻌﻪاي، ﻓﻌﺎﻟﯿﺖﻫﺎي ﻧﻮآوراﻧﻪ آﻣﻮزشی، داﻧﺶپژوهی
آﻣﻮزشی و پژوﻫﺶ در آﻣﻮزش
2-همکاری ﺑﺎ مرکز ﻣﻄﺎﻟﻌﺎت در ﺑﺴﺘﺮﺳﺎزي ﺑﺮاي ﺷﺮکت اﻋﻀﺎي ﻫﯿﺎت ﻋﻠمی در ﺟﺸﻨﻮاره ﺷﻬﯿﺪ ﻣﻄﻬﺮي دانشگاهی و
کشوری
ﻣﺎده8.
وﻇﺎﯾﻒ اﺧﺘﺼﺎصی در ﺣﯿﻄﻪ آﻣﻮزشﻫﺎي مبتنی ﺑﺮ ﺟﺎﻣﻌﻪ و پاسخگو:
1-همکاری در اﺳﺘﻘﺮار و ﺗﻮﺳﻌﻪ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪﻫﺎي آﻣﻮزشی ﻣﺒتنی ﺑﺮ ﺟﺎﻣﻌﻪ و پاسخگو
2- ﺗﻮاﻧﻤﻨﺪ ﺳﺎزي اﻋﻀﺎي ﻫﯿﺎت ﻋﻠمی و داﻧﺸﺠﻮﯾﺎن در زﻣﯿﻨﻪ آﻣﻮزش مبتنی ﺑﺮ ﺟﺎﻣﻌﻪ و پاسخگو
3- همکاری ﺑﺎ مرکز ﻣﻄﺎﻟﻌﺎت درﻃﺮاحی و اﺟﺮاي ﻧﻈﺎم ارزﺷﯿﺎبی و پایش آﻣﻮزشﻫﺎي مبتنی ﺑﺮ ﺟﺎﻣﻌﻪ و پاسخگو
ﻣﺎده9.
وﻇﺎﯾﻒ اﺧﺘﺼﺎصی در ﺣﯿﻄﻪ ﻓﻌﺎﻟﯿﺖﻫﺎي داﻧﺸﺠﻮیی:
1-راه اﻧﺪازي، ﺣﻤﺎﯾﺖ و ﻧﻈﺎرت ﺑﺮ کمیته داﻧﺸﺠﻮیی ﺗﻮﺳﻌﻪ آﻣﻮزش دانشکده
2- همکاری ﺑﺎ مرکز ﻣﻄﺎﻟﻌﺎت در ﺗﻮاﻧﻤﻨﺪﺳﺎزي آﻣﻮزشی اﻋﻀﺎي کمیته داﻧﺸﺠﻮیی توﺳﻌﻪ آﻣﻮزش دانشکده
3- همکاری و ﺗﺴﻬﯿﻞ ﻓﻌﺎﻟﯿﺖﻫﺎي دﻓﺘﺮ اﺳﺘﻌﺪاد درﺧﺸﺎن |