اخبار مهم
  • امکان دسترسی به 116 عنوان کتاب سال 2019
    امکان دسترسی به 116 عنوان کتاب سال 2019 از طریق سامانه منبع یاب وجود دارد.

  • کنگره سالانه متخصصان علوم اطلاعات
    چهارمین کنگره سالانه متخصصان علوم اطلاعات درتاریخ 26 و 27 آبان ماه سال جاری در تهران برگزار می‌گردد.

  • راه اندازی سامانه منبع یاب
    سامانه منبع یاب راه اندازی شد.

  • امکان استفاده از کتابخانه مرکزی دانشگاه
    امکان استفاده از کتابخانه مرکزی دانشگاه

  • برگزاری دومین همایش ملی کتابداران پزشکی و اطلاعات سلامت
    برگزاری دومین همایش ملی کتابداران پزشکی و اطلاعات سلامت

 

 

آیین نامه های نحوه استفاده از خدمات کتابخانه

 


1.      تمديد امانت کتاب در صورتي که متقاضي ديگري نداشته باشد طبق مقررات فقط يک بار بلامانع است.

2.      هيچکدام ازاعضا نبايد اقدام به گردش کتاب نمايند.  درصورت مشاهده موارد تخلف کتابخانه به لغو عضويت ايشان اقدام مي نمايد.

3.      در صورتي که کتاب امانت گرفته شده توسط اعضاء متقاضي ديگري داشته باشد کتابخانه مجازاست درخواست استرداد آن را بنمايد.

4.      مدت امانت و تعداد کتابها در ايام خاص (ايام امتحانات، ايام تعطيلات بين ترم و تعطيلات نوروز) و همچنين در مورد کتابهاي پراستفاده با تشخيص مسئول کتابخانه تعيين خواهد شد.

5.      امانت کتاب فقط با ارائه کارت دانشجويي و تنها توسط صاحب کارت امکانپذير است.

6.      جهت تمديد آوردن کتابها و ارائه کارت دانشجویی توسط امانت گیرنده ضروري بوده و تمديد تلفني امکانپذير نمي باشد.

7.      يک عضو در يک زمان نمي تواند دو نسخه از يک عنوان کتاب را امانت بگيرد.

8.      امانت گيرنده موظف است مواد امانتي را با دقت بررسي نموده و درصورت مشاهده عيب و نقص بلافاصله مراتب را به مسئول ميز امانت اطلاع دهد. درغير اينصورت ملزم به پرداخت خسارت تعيين شده از طرف کتابخانه مي باشد.

9.      در قبال مواد امانت گرفته شده فقط شخص امانت گيرنده در مقابل کتابخانه مسئول مي باشد و در صورت بروز اشکال هيچ گونه عذري پذيرفته نخواهد شد.

10.  چنانچه مدت تاخير کتابها در يک ترم به بيش از 50 روز برسد کتابخانه علاوه بر دريافت جريمه نقدي فرد را به مدت یک ترم از کتابخانه محروم می کند.

11.  چنانچه عضو در ايام امتحانات (تعیین شده توسط معاونت آموزشی دانشگاه) کتابها را با تاخير تحويل دهد، ملزم به پرداخت جریمه دو برابر می گردد.

12.  برای اعضایی که کتاب های امانتی شان دارای تاخیر باشد، لیست اخطار صادر شده و کتبا به اطلاع ایشان خواهد رسید. در صورت عدم مراجعه و تحویل کتابها، دریافت دیرکرد از طریق امور مالی دانشگاه پیگیری می شود.

13.  تا روشن شدن وضعيت موارد ديرکرد از طرف استفاده کنندگان، کتابخانه از دادن هرگونه سرويس به اين دسته از افراد خودداري مي نمايد.

14.  در صورت تکرار در تاخیر کتاب برای بار دوم علاوه بر دریافت جریمه نقدی عضویت فرد در کتابخانه های دانشگاه به مدت یک هفته به حالت تعویق در آمده و چنانچه برای بار سوم اتفاق بیفتد علاوه بر جریمه نقدی عضویت به مدت یک ترم تحصیلی تعلیق می گردد.

15.  چنانچه امانت گيرنده کتابي راگم کند بايد ظرف مدت 30 روز از تاریخ بازگشت، جدیدترین ویرایش همان کتاب را خریداری و به کتابخانه تحویل دهد (در طول این مدت جریمه دیرکرد نیز محاسبه خواهد شد)

16.  چنانچه امانت گيرنده کتابي را ناقص سازد (پارگي، بريدن صفحات، عکسها يا هرقسمت ديگرکتاب، مخدوش نمودن،  علامتگذاري و خط کشيدن داخل کتاب ) ملزم به پرداخت دو برابر بهای کتاب (به قیمت روز) می باشد.

17.  چنانچه مواد امانتي گمشده در بازار ناياب گرديده باشد امانت گيرنده بايستي با صلاحديد مسئول و نياز کتابخانه کتابي را جايگزين نمايد.

18.  جبران خسارت از طريق تهيه نسخه تکثير شده کتاب مورد تاييد نمي باشد.

19.  رعايت سکوت در محیط کتابخانه کاملا ضروري است.

20.  خوردن و آشاميدن و سيگارکشيدن اکيدا ممنوع است.

21.  آوردن وسيله (کيف، کیف لپتاپ و ...) به داخل کتابخانه ممنوع است.

22.  مسئوليت گم شدن وسايل در داخل کتابخانه به عهده خود فرد مي باشد.

23.  در داخل کتابخانه صحبت کردن با موبايل ممنوع مي باشد.

24.  کليه دانشجويان موظفند در پايان ترم تحصيلي به ميزامانت مراجعه نمايند و فايل امانتي خود را بررسي کنند.

25.  اعضاي هيئت علمي که منتقل، بازنشسته، بازخريد و يا به ماموريت بيش از سه ماه اعزام مي شوند و يا به هر دليلي به خدمت آنها خاتمه داده مي شود بايد با کتابخانه مرکزي تسويه حساب نمايند. اين تسويه حساب در مورد اعضاي مامور به خدمت الزاما به معني خاتمه عضويت نمي باشد.

26.  دانشجويان پس از فراغت از تحصيل و نيز به هنگام تغيير وضعيت تحصيلي نظير انتقال، انصراف و يا نظايرآن بايد با کتابخانه مرکزي تسويه حساب کنند.

27.  کارکنان رسمي، پيماني، قراردادي و طرحي دانشگاه که به سازمان ديگرمنتقل، بازنشسته و يا بازخريد مي شوند و يا به هر دليل به خدمت آنها پايان داده مي شود بايد باکتابخانه مرکزي تسويه حساب کنند.

 

برای دانلود فایل آیین نامه های نحوه استفاده از خدمات کتابخانه بر روی لینک زیر کلیک کنید

 

   دانلود : فایل پی دی اف آیین نامه جوین           حجم فایل 450 KB
   دانلود : فایل پی دی اف آیین نامه           حجم فایل 475 KB